חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית לוח 10 >>

צמתים מסוכנים – הרוג בכל שבוע בתאונת חזית-צד

 

עו”ד יניב יעקב מנכ”ל עמותת אור ירוק: ”במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים לאתר את הצמתים האדומים בכל עיר וישוב וביחד עם ראשי הערים יש לשפר את התשתית כך שתאפשר השתלבות קלה ובטוחה בצמתים”

 

53 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים מסוג חזית-צד בשנת 2023, שלושה יותר בהשוואה למספר ההרוגים בתאונות דומות בשנת 2022, כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס. מהנתונים עולה כי 6,755 בני אדם נפגעו בשנת 2023 בתאונות חזית-צד, מהם 552 נפצעו קשה. בעשור האחרון (2023-2014) נפגעו קרוב למאה אלף בני אדם בתאונות חזית-צד ו-577 בני אדם קיפחו את חייהם. מניתוח הנתונים של עמותת אור ירוק עולה כי 43% מכלל הנפגעים בתאונות דרכים בשנת 2023 נפגעו בתאונות חזית-צד.

• מקור: למ"ס


עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "תאונות חזית-צד עלולות להיות קטלניות בשל הפגיעה של חזית הרכב בצידו של כלי רכב אחר. לנוסע הרכב אין את המנוע שיגן עליו ויספוג את עוצמת המכה ולכן תאונות מסוג מסתיימות לעיתים בפגיעה קשה, גם בתוך העיר כאשר מהירות הנסיעה נמוכה יחסית. במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים לאתר את הצמתים האדומים בכל עיר וישוב וביחד עם ראשי הערים יש לשפר את התשתית שתאפשר השתלבות קלה ובטוחה בצמתים. בנוסף, לנוכחות המשטרתית איך תחליף להעלאת רף ההרתעה והדריכות של הנהגים. לעתים הצבת מצלמת רמזור עשויה להוביל להגברת ההרתעה וצמצום תאונות הדרכים הנגרמות בשל חצית צומת באור אדום. מיקוד פעילות בצמתים האדומים בערים ובישובים יכול להציל חיי אדם".

אחד מכל שלושה הרוגים בתאונות חזית-צד – בתחום העירוני
19 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים מסוג חזית-צד בערים ובישובים בשנת 2023, ארבעה בני אדם יותר מאשר בשנת 2022. מהנתונים עולה כי 36% מההרוגים בתאונות חזית-צד בשנת 2023 היו בערים ובישובים. 3,471 בני אדם נפגעו בתאונות חזית-צד בערים ובישובים בשנת 2023, מתוכם 298 נפצעו קשה.


• מקור: למ"ס
ירושלים המסוכנת ביותר - פי שנים יותר נפגעים מחיפה
• 568 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים מסוג חזית-צד בירושלים בשנת 2023, מהם 23 נפצעו קשה. 6,275 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים מסוג חזית-צד בעיר בעשור האחרון (2023-2014), מתוכם 14 נהרגו ו-292 נפצעו קשה.
• 288 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים מסוג חזית-צד בחיפה בשנת 2023, מהם 16 נפצעו קשה. 3,282 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים מסוג חזית-צד בעיר בעשור האחרון (2023-2014), מתוכם שבעה נהרגו ו-140 נפצעו קשה.
• 273 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים מסוג חזית-צד בתל אביב-יפו בשנת 2023, מהם שלושה נהרגו ו-23 נפצעו קשה. 6,153 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים מסוג חזית-צד בעיר בעשור האחרון (2023-2014), מתוכם 27 נהרגו ו-480 נפצעו קשה.
• 222 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים מסוג חזית-צד באר שבע בשנת 2023, מהם אחד נהרג ו-15 נפצעו קשה. 3,331 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים מסוג חזית-צד בעיר בעשור האחרון (2023-2014), מתוכם 12 נהרגו ו-108 נפצעו קשה.
• 184 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים מסוג חזית-צד באשדוד בשנת 2023, מהם שנים נהרגו ו-14 נפצעו קשה. 2,545 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים מסוג חזית-צד בעיר בעשור האחרון (2023-2014), מתוכם עשרה נהרגו ו-98 נפצעו קשה.
• 165 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים מסוג חזית-צד בפתח תקוה בשנת 2023, מהם שניים נהרגו ו-12 נפצעו קשה. 2,199 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים מסוג חזית-צד בעיר בעשור האחרון (2023-2014), מתוכם 13 נהרגו ו-113 נפצעו קשה.
• 137 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים מסוג חזית-צד בנתניה בשנת 2023, מהם עשרה נפצעו קשה. 1,508 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים מסוג חזית-צד בעיר בעשור האחרון (2023-2014), מתוכם שבעה נהרגו ו-57 נפצעו קשה.
• 113 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים מסוג חזית-צד באשקלון בשנת 2023, מהם אחד נהרג ושניים נפצעו קשה. 1,566 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים מסוג חזית-צד בעיר בעשור האחרון (2023-2014), מתוכם ארבעה נהרגו ו-59 נפצעו קשה.
• 92 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים מסוג חזית-צד בחדרה בשנת 2023, מהם אחד נהרג וארבעו נפצעו קשה. 1,149 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים מסוג חזית-צד בעיר בעשור האחרון (2023-2014), מתוכם שלושה נהרגו ו-480 נפצעו קשה.
• 60 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים מסוג חזית-צד בבת ים בשנת 2023, מהם אחד נהרג ועשרה נפצעו קשה. 1,033 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים מסוג חזית-צד בעיר בעשור האחרון (2023-2014), מתוכם ארבעה נהרגו ו-52 נפצעו קשה.

תאונות חזית-צד מתרחשות כאשר חזיתו הקשיחה של כלי רכב אחד פוגעת בצידו של כלי הרכב אחד. תאונות אלו אופייניות לצמתים מסוכנים או קשורים ישירות למעבר צומת באור אדום.
כדי לצמצם את תאונות הדרכים מסוג חזית-צד ניתן לשפר את הצמתים באמצעות סימון נתיבים, הורדת מהירות הנסיעה והשתלבות בטוחה יותר בצמתים. מערכות בטיחות לרכב כמו כריות אויר צדיות יכולות לצמצם את הפגיעה בנוסע או בנהג הרכב הנפגע.

לפרטים נוספים: עוז דרור, סמנכ"ל אסטרטגיה ותקשורת, עמותת אור ירוק-0505422797

רוצה לצ'וטט?
 
 
 
יולי לב

יולי לב

mcity

mcity

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים